Choď na obsah Choď na menu
 


19. 7. 2011

Lode v Sea Dogs

V Sea Dogs: CoAS sa nachádza celkovo 26 lodí, z toho je circa 6 unikátnych lodí, ktoré získaš len po splnení úlohy/questu. Pokiaľ používaš GoF mód, tak unikátne lode vo vanille verzii už nie sú unikátne, a tak sa dajú nájsť aj v bežnej hre. Nie som si istý, že či všetky lode, ale tuším, že Blúdny Holanďan a War Dog by mali byť aj v GoF móde ako unikátne lode. Ale napríklad Šebeka či unikátna Fregata už unikátna nie je a bežne hu môžeš kúpiť alebo nájsť v hre. Ďalej v hre nájdeš lode s rôznymi parametrami, ktoré môžu mať väčší kaliber diel, väčší nákladový priestor, vyššia rýchlosť a obratnosť atď. Alebo aj naopak. Taktiež nájdeš lode aj s rôznou dekoráciou, respektíve nejakým náterom trupu lode. Takže lode nie sú rovnaké a každá loď je iná, ako parametrovo, tak dizajnovo. Lode si môžeš aj rôzne vylepšiť. Vylepšovať lode sa určite oplatí, aj keď to nie je najlacnejšia záležitosť. Dokážeš si tak postaviť aj veľmi silnú flotilu, ktorá bude síce zložená z menších lodí, ale s ich rýchlosťou a obratnosťou dostaneš veľké výhody. Hlavne v začiatkoch. Ako lode vylepšíš nájdeš tu Sea Dogs: City of Abandoned Ships - Rady, Tipy a Triky (estranky.sk)

V zozname lodí, ktorý je nižšie pod článkom uvedený, nájdeš obrázok konkrétnej lode a základne parametre. Počet diel a trieda lode sú vždy rovnaké a tieto dva parametre sú trvalé a nejdú zmeniť/upraviť. Ostatné parametre ako veľkosť nákladového priestoru, kaliber diel, veľkosť posádky, rýchlosť a obratnosť atď. si môžeš v hre aj vylepšiť. Tieto parametre preto treba brať tu v popise dole s veľkou rezervou. Pretože ako som spomínal, tak tieto parametre sa menia a každá loď je iná a tie parametre môžu byť lepšie, ale aj horšie. Uvedené parametre sú teda viac menej približné hodnoty, ktoré sa okolo týchto hodnôt pohybujú. 

U lodí platí, že čím menšia, tak tým z pravidla rýchlejšia a obratnejšia. Veľké lode majú alebo môžu mať aj vyššiu rýchlosť po vetre ako menšie lode a to preto, lebo veľké lode mohli teoreticky niesť väčšiu plochu plachiet, a tak viac využívať silu vetra. Ich nevýhodou bolo, že objemnejší trup presúval väčšie množstvo vody ako to bolo pri menších plavidlách a tým potreboval väčšiu prednú pohybovú energiu, aby prekonal jej odpor. Po získaní hybnej energie už bola rýchlosť závislá len od počtu plachiet. Menšie plavidlá ako napr. Brigantína a podobné lode, mali menšiu plochu plachiet, ale pomer ich rozmerov k výtlaku bol väčší než u veľkých lodí s rahnovými plachtami, čo im poskytovalo miernu výhodu. Pri malých, úzkych lodiach s plytkým ponorom ako boli Šalupy, Brigy a rôzne Škunre, bol vďaka zdokonalenému tvaru trupu odpor vody menší, čo zlepšovalo ich rýchlosť. 

Takže aj väčšie lode môžu pokojne dobehnúť po vetre aj menšiu loď, aby si sa niekedy nečudoval, že v hre ťa dobieha väčšia loď. Proti vetru to už bude zase inak. A v obratnosti je jasné, že veľké lode sa nemôžu rovnať s tými menšími. Samozrejme všetko to záviselo aj na hmotnosti lode. Čím viac bola loď naložená nákladom, tak tým bola aj pomalšia a menej obratná. Značnú záťaž tvorili aj delá a to platí hlavne pre delá s veľkým kalibrom. Takže ak túžiš po tých najväčších lodiach, tak to nakoniec ani nemusí byť úplne tip top. Hlavne to záleží od toho, čo chceš robiť. Veľké lode sú vhodné na rabovanie kolónií, prípadne na veľké námorné bitky s podobnými veľkými loďami. Ale aj tak ich rýchlosť, ale hlavne obratnosť je veľmi malá a na nejaké veľké manévre rovno zabudni. A pokojne ti môžu nakopať riť aj menšie, ale za to rýchlejšie a obratnejšie lode. Tie sú zase ideálne na prepadávanie obchodných konvojov, ale nestratia sa ani vo väčších bitkách, či pri rabovaní kolónií. 

V tejto hre je sa nájdu aj určité reálne prvky, ale tak isto sú tu veci, ktoré majú od reality ďaleko. Ako napr. niektoré lode, ktoré na konci 17. storočia alebo na začiatku 18. storočia ešte neexistovali. Prípadne sa klasifikovali inak, len v určitých pomeroch alebo štátoch a neboli celosvetovo známe, teda nebol to nejaký "štandard." Taktiež tu nájdeme aj obrovské flotily pirátov s tými najväčšími loďami, čo je totálny úlet. Ale je to hra a po pravde by to bola asi aj nuda, keby pirátov nájdeme len s malými loďami. A vo filmoch detto. Tam takmer vždy vidíme veľké pirátske lode, ale to je skôr mýtus ako pravda. Vo filmoch ide hlavne o efekty, lebo réžia chce, aby bolo vidieť veľké boje lodí a na nich veľa posádky, čo sa medzi sebou zabíja. Malé lode nemali moc veľkú palubu a veľa diel, takže v nejakom filme by to nebolo zrovna zaujímavé, réžia chce proste spomínané poriadne efekty. Avšak už je dávno veľmi dobre známe, že piráti mali najčastejšie malé lode. Aby čo najrýchlejšie priplávali k lodi, respektíve, aby aj dokázali loď dobehnúť alebo v prípade ohrozenia, čo najrýchlejšie odplávať preč. A vďaka malému ponoru, dokázali rýchlo utiecť aj do plytkých vôd. Tiež si len výnimočne nechali prepadnutú loď, pretože napr. obchodná loď je ťažká a pomalá. Prípadne si ju mohli aj nechať a predať. Avšak ak sa im podarilo výnimočne obsadiť aj vojenskú loď, ktoré bola lepšia ako mali, tak si ju nechali. Väčšinou však na vojenské lode neútočili, keď že boli väčšinou lepšie vyzbrojené a na vojenskej lodi sa nenachádzal lukratívny tovar. Potom sú tu ešte také výstrelky ako pásky cez oko, drevené nohy, háky miesto ruky, papagáje... Z časti to pravda je, aspoň na tie pásky a drevené nohy, ale nie každý pirát alebo každý kapitán tak vyzeral. Ďalší známy mýtus je, že piráti väčšinou každého zabili. Pokiaľ posádka prepadnutej lode nekládla odpor, tak im iba vzali tovar, cenné veci, prípadne uniesli nejaké známe osoby, za ktoré by dostali výkupné a potom rýchlo zdrhli. Prípadne zabili niekoľkých ľudí z posádky na výstrahu za to, že bojovali. Totiž, najúčinejšia zbraň je strach. A taktiež aj "zlá reklama je reklama" alebo možno lepšie pomenované, propaganda. Ide o to, že keď piráti niekoho prepadli, tak to robili s vedomím, aby si ich zapamätali. Preto používali rôzne svoje vlajky, oblečenie, upravené plachty atď. A samozrejme útoky na lode boli skôr divadlom, robili to s hrôzou, vyhrážali sa, prípadne niekoho z posádky na odstrašenie zabili, zranili, mučili pred ich očami. Alebo niekoho uniesli. A robili to obzvlášť brutálnymi spôsobmi aby jednoducho ľuďom na lodi spôsobili čo najväčší strach a rôznu traumu. Tí to samozrejme potom rozšírili a takéto správy sa šírili veľmi rýchlo, a medzi ľudmi a námorníkmi sa následne šíril strach. Čo sa okamžite prejavilo a malo to veľký úspech, pretože stačilo vyvesiť vlajku alebo spoznali, že to je tá loď, o ktorej sme tak veľa počuli a nakoniec sa radšej vzdali bez boja, aby sa im nestalo to, čo počuli. Piráti tak bez boja a bez jedinej straty obsadili loď a získali korisť. Toto by sa im jednoducho nepodarilo, keby každého zabili a hlavne, by ich to nepreslávilo a nikto by o nich nikdy nepočul. Len obyčajní hlúpi vrahovia, gauneri alebo tá najväčšia spodina ľudí, zabíjali všetko a všetkých, ktorí aj tak za chvíľu skončili na šibenici. 

A toto veľmi dobre vedelo viacero pirátov a samozrejme to využívali. Zrejme najviac obávaný a najslávnejší pirát Edward Teach (Čiernofúz), tiež nezabil každého. Lode, ktoré uvideli jeho vlajku sa väčšinou okamžite vzdali. Nie len pre zábavu nosil zapálené knôty a mal niekoľko pištolí. Išlo mu o to, aby vyvolal čo najväčší strach. Dokonca aj vlastná posádka sa ho bála. Edward Teach bol taktiež jeden z mála pirátov, ktorý mal veľkú loď známu pod menom Queen Anne’s Revenge (pomsta kráľovnej Anny). Bola to fregata, ktorú neskôr upravil a niesla zhruba až 40 diel. Tak isto aj slávny Bartolomew Roberts mal tiež pravdepodobne fregatu, známu aj ako Royal Fortune. Bartolomew Roberts prepadol vyše 400 lodí za 3 roky, čo z neho robí najúspešnejšieho piráta vôbec. A samozrejme boli aj ďalší piráti, ktorí mali väčšie lode ako len šalupy, ktoré napríklad aj ukoristili. Celkovo to však boli prevažne menšie lode. Piráti mali na lodi len to najdôležitejšie ako delá, zbrane, lieky, zásoby, vodu, rum a ostatné potrebné veci pre život na lodi a nič viac nebolo ani treba. Vďaka tomu ich loď uviezla väčší počet posádky a ostalo im aj viac miesta pre ukradnutú korisť. Ale život na lodi a nie len na tej pirátskej, nebolo nič jednoduché. Posádky žili v malých priestoroch a nie v zrovna dobrých podmienkach, aj čo sa hygieny týka. Často trpeli rôznymi chorobami. Tiež je známe, že ak sa im podarilo nejakú loď prepadnúť a získať nejakú korisť alebo peniaze, tak väčšinu svojho podielu z koristi minuli na štetky a chľast a neskôr sa znova vydali na more lúpiť, až pokiaľ ich nechytili, nezomreli alebo nezabili. Málo z pirátov sa však usadilo a užívali si bohatý život. Väčšinou viedli pirátsky život až do svojho konca. Nie vždy totiž našli len drahý tovar, aj keď našli nejaké peniaze, tak ich nemuselo byť najviac, čo na dlho nevystačí.

Veľmi známy je aj fakt, že u veľa pirátov, ale aj ostatných námorníkov pod "korunou" prevládala homosexualita. Zatiaľ, čo v Karibiku piráti boli skôr osamelí vlci, len výnimočne v malých skupinkách alebo flotilách, nerátam rôzne spoločenstvá, ktoré sú popísané nižšie. Veľa z nich aj tak pracovali na vlastnú päsť, aj keď boli spojenci. Zase v Ázií plávali obrovské pirátske flotily, počítané na stovky a výnimočne aj na tisícky menších lodí. Zrejme najčastejšie a najznámejšie lode typu Džunka. V Karibiku piráti najviac používali šalupy, neskôr aj brigantíny, či škunre a tiež aj iné lode. Piráti v Stredozemnom mori a v okolí Afriky, tam nazývaní Berberi, využívali najčastejšie galéry alebo šebeky či iné lode stredozemského typu.

V Karibiku neboli však len piráti ako piráti, teda ako ich poznáme. V Karibiku samozrejme tiež figurovali rôzni Korzári (Privateer) ako po celom zvyšku sveta, ktorí boli chránení korunou, teda mali poverenie od svojho panovníka a mohli tak lode prepadávať legálne. Korzári boli najviac aktívny väčšinou v čase vojny medzi krajinami, ale "po tichu" fungovali korzári stále, aj počas mierových časov. Keď však korzárov zajali, tak sa s nimi jednalo ako s pirátmi, takže boli väčšinou popravení.

Potom v Karibiku boli obyčajní piráti, ktorí neboli viazaní žiadnymi korzárskymi zmluvami a prepadávali tak všetkých a všetko. Aj iných pirátov. Teda prepadli loď, či kolóniu akejkoľvek krajiny, hocikoho uniesli, zabili atď. Jednoducho prostí a hlúpi piráti, z ktorých väčšina boli obyčajní gauneri, vrahovia, jednoducho odpad vtedajšej spoločnosti.

A ešte boli v Karibiku veľmi známi aj tzv. Bukanieri (Buccaneers), ktorí boli najviac aktívny v 17. a 18. storočí. Pôvodne sa usadili na ostrove Hispaniola a neskôr na ostrove Tortuga na začiatku 17. storočia. Slovo Buccaneer pochádza z časti aj zo španielskeho slova bucanero, ale Buccaneer ako taký je odvodený z francúzskeho boucano a následne boucanier, teda tak bol nazývaný francúzsky lovec. Slovo tak vychádza z predmetu známy ako buccan alebo boucan, na ktorom sa údilo mäso. Zo začiatku to neboli piráti, ale obyčajní lovci, ktorí predávali údené mäso rôznym lodiam na pobreží, prevažne rôznym korzárom, ktorí prepadávali španielske lode v okolí. Neskôr ich však Španieli začali vytláčať z ostrova Hispaniola a začali sa tak zdržovať len na severe ostrova, ale väčšina sa stiahla na ostrov Tortuga, kde sa dokázali lepšie brániť. A tak okrem lovu sa začali dávať aj na pirátstvo a prepadávali výhradne španielske lode, čo im aj poloha ostrova veľmi dobre umožňovala. Bukanieri neboli len Francúzskej národnosti, ale boli tam aj Holanďania, Angličania, Španieli, či aj rôzne ostatné národnosti, ktorí nemali Španielov v obľube.  

Bukanieri boli síce piráti, ale boli skôr niečo ako korzári, keď že prepadávali výhradne španielske lode v prospech iných štátov, napr. aj Anglicka, ale hlavne Francúzska, za čo mali aj nejaký podiel z koristi a čiastočne boli tak aj pod ochranou. Avšak väčšinou nemali na to žiadne oficiálne poverenia ako korzári. Bukanieri založili slávne mestá ako spomínaná Tortuga či Port Royale na Jamajke, ktoré boli neskôr dobyté Angličanmi a tí z nich spravili proti-pirátske centrá. Bukanieri založili aj známy cech alebo spolok tzv. Bratstvo, Bratia z pobrežia alebo pobrežní bratia (The Brethren alebo Brethren of Coast). Áno, známy napríklad z filmu Piráti z Karibiku, ale toto Bratstvo skutočne existovalo. Bratstvo bol spolok pirátov aktívny hlavne v 17. a čiastočne aj v 18. storočí a bol zložený prevažne z bukanierov a rôznych korzárov, ale jeho súčasťou boli aj obyčajní piráti. Najznámejším členom bol zrejme Henry Morgan, ktorý je známy vyplienením napr. Panamy, Porto Bella, či Puerto Principe a ďalších. Bratstvo mali ako hlavné sídlo v Tortuge a v Port Royale, ale zdržiavali sa alebo ukrývali nie len v Karibskom mori na pobreží, ale aj v Mexickom zálive a v Atlantickom oceáne. 

Bukanieri boli často aj najímaní ako žoldnieri, ktorí pomáhali mocnostiam, prevažne tým Francúzskym v ich koloniálnych ambíciách, a tak často boli pri rôznych útokoch alebo plienení rôznych kolónií. Aj keď Bukanieri neboli ako obyčajní piráti, ktorí prepadli všetko, na čo narazili, tak aj tak boli viac menej vnímaní ako obyčajní piráti. A zrejme právoplatne, keď že je známe, že aj keď mali rôzne dohody so štátmi, tak ich často porušovali a prepádali rôzne lode alebo vyplienili rôzne kolónie, či dediny aj bez "povolenia." Nič nie je večné a Bukanieri, respektíve Bratstvo ako také, začalo postupom času tiež upadať. Aj slávna Tortuga postupom času už nebola taká slávna. Mocnosti začali svoje obchodné lode viac chrániť, pretože v niektorých oblastiach Karibského mora piráti prepadávali lode tak často, že obchodné lode museli mať eskortu. Taktiež začali rôzne akcie na potlačenie pirátstva. Boli na nich vypísané odmeny, vytvorili sa flotily aby pirátov pochytali alebo zabili. A samozrejme, pirátov a tým, ktorí im pomáhali, čakali rôzne tresty a verejné popravy. Navyše, na konci 17. storočia Francúzsko a Španielsko uzatvorili mier, takže Francúzsko prestalo Bratstvo viac menej podporovať a potrebovať. Aj keď medzi štátmi bol síce mier, istá "nevraživosť" a záujmy krajiny sa proste len tak nevytratia a štáty aj tak platili "na čierno" aby lode prepadávali ďalej a nie len ekonomicky ho oslabovali. Ale všetko ma svoje pravidlá, a aj rôzne krajiny si chceli udržať ako také dobré vzťahy medzi sebou, takže takéto akcie boli celkom obmedzené, prípadne nezákonné. Spolok ako taký ešte fungoval, ale už nebol tak slávny a veľký. Keď že kráľovské námorníctva robili rôzne proti-pirátske akcie a obchodné lode mali často ochranný sprievod, tak sa pirátstvo stále menej oplatilo, a tak sa postupne začali Bukanieri a piráti vracať do normálneho života alebo sa presunuli s pirátstvom do Panamy, Afriky, Indie, či niekam inam. Avšak “zlatý vek pirátstva” sa ešte neskončil a trval zhruba do roku 1720/1730, avšak celkovo to už neboli tie isté “zlaté časy” ako v 17. storočí počas slávneho Bratstva, aj keď istý čas sa aj neskôr ešte pirátom slušne darilo.

A to hlavne v prvých dvoch desaťročiach 18. storočia, kedy vznikol a fungoval podobný spolok ako Bratstvo. V meste Nassau na ostrove New Providence na Bahamách vznikla doslova Pirátska republika (Republic of Pirates). Tento spolok fungoval zhruba 11 rokov (1706-1718) a čo je veľmi zaujímavé, tak aj táto "republika" fungovala ako väčšina kolónií, čiže aj tu mali svojich guvernérov na ostrovoch. Čo je ešte obzvlášť zaujímavé, tak táto republika v určitých veciach fungovala ako moderná republika, teda boli tu vytvorené a fungovali tu aj určité moderné demokratické práva a princípy. A toto fungovalo o niekoľko desiatok rokov skôr ako vznikli Spojené Štáty Americké, či o niečo neskôr Francúzska republika, ktoré prišli s modernou demokraciou ako hu poznáme. V tejto republike figurovali známy piráti ako Benjamin Hornigold, Samuel Bellamy, či Edward Teach a ešte x ďalších, ktorí boli aj súčasťou tzv. lietajúceho gangu (Flying gang). Piráti tu teda fungovali ako organizovaná zločinecká skupina, spoločne spolupracovali na rôznych úrovniach a plavili sa aj v menších flotilách, čo nebolo až tak bežné. Avšak výsledok bol ten, že piráti boli veľmi, veľmi úspešní. Na vrchole tohto obdobia mali až také úspechy, že sa obchodníci aj báli vyplávať alebo sa "otočili" ak uvideli nejakú loď. A to nie len Angličanom spôsobovalo obrovské škody na ekonomike a následné existenčné hrozby, keď že štáty vtedy boli aj po rôznych vojnách a štátne pokladnice boli takmer prázdne.

A samozrejme to si mocnosti len tak nenechali. Začali teda podnikať rôzne opatrenia na potlačenie pirátstva, začal teda doslova lov na pirátov. Taktiež bola ponúkaná aj amnestia, takže ak sa zriekli pirátstva, tak im nehrozili tresty. Čo rozhodne bola lákavá ponuka a veľa pirátov to aj prijalo a samozrejme rozdelilo. Medzi pirátmi teda panovala veľká nedôvera a spolupráca začala upadať, čím vrazili medzi pirátov klin a výrazne ich oslabili. Čo bol aj v podstate zámer tejto amnestie. Tí, ktorí amnestiu odmietli a s pirátstvom pokračovali, tak boli neskôr zabití alebo ich chytili a potom popravili. Veľa známych pirátov tak aj skončili, napr. Čiernofúz. Niektorí piráti aj odišli z Karibiku alebo zo Severoamerického pobrežia a presunuli sa do Afriky alebo Indie. Alebo prijali amnestiu a začali od začiatku. Neskôr aj samotné Nassau bolo dobyté Angličanmi. Pirátstvo ešte samozrejme pokračovalo, ale vo veľmi obmedzenej miere, keď že stále vysoké tresty, chránené obchodné lode a rôzne proti-pirátske akcie si s pirátstvom viac menje poradili. Pirátstvo už nebolo tak výnosné a atraktívne, čím sa "zlatý vek pirátstva" na dobro skončil. V obmedzenej miere však pirátstvo pokračovalo a pokračuje až dodnes.

 

Tartane

Tartane.jpg

Tartan je malá rybárska loď s plachtou v tvare trojuholníka, ktorá sa po prvý krát objavila vo vodách Stredozemného mora. Tartan sa vďaka výborným plachtovým vlastnostiam, veľmi skoro stal populárnou loďou. Najviac sa používa na malé obchodné trasy okolo pobrežia pre zásobovanie malých dedín.Táto loď alebo skôr lepšie povedané čln, nemá žiadne praktické využitie. I cez to Tartan občas uvidíš hlavne medzi pirátmi.

Nákladový priestor: 50

Počet diel: 0

Trieda: 7

War Tartane

war-tartane.jpg

Vojenský Tartan je v podstate to isté ako obyčajný Tartan, len je vybavený malými delami na palube. Nie je považovaný za útočnú loď, ale je veľmi používaný po celom svete, hlavne pašerákmi. Často sa objavuje aj medzi pirátmi. A tak isto ako aj Tartan, tak aj u jeho vojenskej verzie nevidím užitočné využitie.

Nákladový priestor: 225

Počet diel: 4

Trieda: 7

Lugger

Lugger.jpg

Lugger je malá loď vyrobená na prepravu nákladu a na ochranu malých konvojov. Hoci je loď skromne vyzbrojená a má len malú posádku, je špeciálne určená pre obchod, prieskum, zásobovanie, menšie bitky a samozrejme aj na pašovanie. Veľa kapitánov majú radi túto loď pre jej rýchlosť a obratnosť. Ale kvôli malej veľkosti sa nehodí na dlhé námorné cesty. Je veľmi využívaná pirátmi, a aj pašerákmi.

Celkovo je to naozaj dobrá loď a v začiatkoch to bude pravdepodobne tvoja prvá loď. Ale čím skôr môžeš, tak sa snaž získať Šalupu, ktorá je o triedu lepšia. Lugger je dobrý na spomínané pašovanie. A keď už ťa chytia vojaci, tak vďaka je rýchlosti a obratnosti ľahko vykľučkuješ z bitky. Ale na veľké obchody a zisky to nie je, kvôli malému nákladovému priestoru.

Lugger je parametrovo štvrtá najrýchlejšia loď, spoločne s Brigantínou.

Nákladový priestor: 600

Počet diel: 12

Trieda: 6

Sloop

 Sloop.jpg

Šalupa je jedna z najznámejších lodí, ktoré sa plavili nie len po Karibskom mori. So svojím malým trupom má dobré plachtové vlastnosti. Šalupa má i veľmi efektívnu konštrukciu, preto je dobrá pre pobrežné hliadkovanie a obchod. Šalupa bola obľúbená hlavne medzi pirátmi a hlavne pri brehoch ostrovov. Šalupa bola zrejme najpoužívanejšou loďou medzi pirátmi a pašerákmi v Karibiku. Ale taktiež rôznymi obchodníkmi či rybármi.

Šalupa je síce rovnaká trieda ako Lugger, ale podľa mňa je to loď o triedu vyššie. Aj keď je štatisticky o niečo málo rýchlejšia a obratnejšia ako Lugger, tak sú to tak veľmi malé rozdiely, ktoré ani nie je poznať. Šalupa je i cez to rýchla, obratná a navyše oproti luggeru má väčší nákladový priestor a počet posádky. A keď si hu vylepšíš, určite odporúčam minimálne výzbroj, silnejší trup, posádku a nákladový priestor, tak táto loď stojí naozaj za to a neobratné obchodné lode nebudú mať šancu. Tak isto nebude problém ani so silnejšími loďami, keď že Šalupa môže niesť podobnú výzbroj ako lode o triedu, či dve vyššie. Avšak vyniká v lepšej obratnosti či rýchlosti. Tiež je vhodná aj na pašovanie. Pravda, táto loď nie je moc vhodná na obchodovanie vo veľkom, dlhé plavby, či veľké námorné bitky. A moc koristi tiež neunesieš, preto je ideálne mať dôstojníka na palube. Pri rôznych pobrežiach alebo plytčinách nemá Šalupa konkurenciu. Na ten pomer, že Šalupa je naozaj nízka trieda v tejto hre, tak táto loď má obrovský potenciál. Aj cez jej nevýhody.

Orientačný nákladový priestor: 800

Počet diel: 16

Trieda: 6

Schooner

 Schooner.jpg

Škuner sa zrejme objavil už v 17. storočí v Holandsku, o čom existujú aj nejaké ilustrácie. Ale Škuner ako taký, ako ho poznáme, pravdepodobne vznikol niekedy až v začiatkoch 18. storočiach v Britských kolóniách v Severnej Amerike, kde bol práve vytvorený pre špecifické podmienky severoamerického pobrežia. Škuner disponoval výbornými plavebnými a manévrovacími schopnosťami a spolu s nenáročnou obsluhou, sa tak rýchlo rozšíril aj do zvyšku sveta. Škuner bol, a v súčasnosti aj je, loď rôznych veľkostí, pričom charakteristické je práve jeho oplachtenie, ktoré sa začali postupne využívať aj na iných lodiach, respektíve sa kombinovali s inými druhmi oplachtením. Vznikla tak aj loď ako škunerová briga, z ktorej zrejme vyšla Brigantína alebo škunerový bark, z ktorého vyšla Barkentína. Pôvodný škuner nemal žiadne rahnové plachty, teda prichytené priečne na sťažeň a využíval výlučne systém latinskej plachty, čiže sústavu stehových plachiet, kombinovanú s vratiplachtami. To však nebývalo pravidlo, ale prevaha stehoviek spolu so štíhlym trupom lode a spravidla dvoma sťažňami ostáva pre škuner stále charakteristická. Veľká popularita Škunra a jeho výhody, ako dobrá rýchlosť a obratnosť, a taktiež jednoduchá obsluha oproti ostatným lodiam, sa pôvodne z obchodnej lode premietla aj do vojenskej oblasti. Škuner sa teda stal veľmi obľúbený aj u pirátov, či pašerákov, ale aj loď na ochranu pobrežia alebo obchodovanie v pobrežných oblastiach.

Škuner je ďalšia výborná loď. Vo svojej triede je zrejme najlepšia ak plánuješ hlavne prepadávať lode. Má celkom slušný počet diel, a aj celkom slušnú posádku. Je taktiež rýchly a obratný, ale taktiež malá kapacita mu nedovolí uviezť veľkú korisť a rôzne zásoby. Preto treba mať na palube dôstojníka alebo iné lode v sprievode. Taktiež je vhodný na pašovanie. Škuner je veľmi dobrá loď, ale čím skôr môžeš, tak určite sa oplatí ho vymeniť aspoň za Brigu alebo Brigantínu.

Nákladový priestor: 1300

Počet diel: 20

Trieda: 5

Barque/Bark

Barque.jpg

Barque/Bark je čisto obchodná loď. S jeho nákladovým priestorom a celkom dobrou palebnou silou, je tento druh lode považovaný za jednu z najlepších lodí vo svojej triede. Ale jeho veľká veľkosť neumožňuje väčšiu rýchlosť a dobrú obratnosť. Tým tak stráca nad plachetnicami v nižšej triede. Na boj nie je táto loď vôbec vhodná a preto si treba zaobstarať nejakú dobrú loď na ochranu.

Nákladový priestor: 1800

Počet diel: 16

Trieda: 5

Caravel

Caravel.jpg

Neobvykle tvarovaná paluba. Túto loď spoznáš aj na tú najväčšiu vzdialenosť. Aj dve slávne lode z Kolumbovej výpravy, lode Pinta a Niña, boli práve Karavely. Karavela sa v boji používa veľmi málo, ale jej hlavné plus je, že uvezie veľké množstvo nákladu. 

Ďalšia loď vhodná iba na obchod. Dokáže sa aj ubrániť, ale ak natrafíš na pirátov alebo iných nepriateľov s rýchlymi a obratnými loďami, tak sa dlho neubrániš. Manévrovacie schopnosti má Karavela veľmi zlé a preto tak isto treba nejakú dobrú loď na ochranu.

Nákladový priestor: 3000

Počet diel: 30

Trieda: 5

Barkentine

Barkentine.jpg

Barkentína je ideálna loď na obchod pre toho, kto nechce ťažkopádnu galeónu, karavelu, bark či inú neohrabanú obchodnú loď. Pretože oproti spomínaným lodiam, je Barkentína výrazne obratnejšia a rýchlejšia. Má síce menší nákladový priestor, ale vynahradzujú to iné dobré vlastnosti. Taktiež má aj slušnú výzbroj a veľkosť posádky. A v kombinácii s dobrou rýchlosťou a obratnosťou, tak nepotrebuje proti slabším lodiam, či lodiam v rovnakej triede teoreticky ani ochranu. Avšak na mori môžeme stretnúť hocikoho a preto je aj tak lepšie mať pre istotu vhodnú loď aj na ochranu. To platí hlavne pre málo skúsených kapitánov. Aj keď má Barkentína solídne plavebné schopnosti, tak rozhodne to nie je loď vhodná na prepadávanie lodí, či námorné bitky. A v prípade, že sa sám ocitneš proti viacerým protivníkom, tak zrejme skončíš na dne. Celkovo je to však celkom vyvážená loď, nazvať by sa to dalo aj hybrid. Ale najlepšia je naozaj na obchod. 

Nákladový priestor: 2300

Počet diel: 16

Trieda: 4

Brigantine

Brigantina.jpg

Brigantína je jedna z mnohých známych alebo skôr až legendárnych lodí veku plachetníc. Tento typ lode sa začal objavovať v 17. storočí, niektoré zdroje sa zmieňujú aj o 16. storočí. Názov/typ lode Brigantína sa pôvodne nespájal s loďou ako takou, ale skôr s jej typom oplachtenia. Hlavný sťažeň mal pôvodne latinskú plachtu, neskôr lugovú plachtu a nakoniec vratiplachtu. Neskôr v 18. storočí loď dostala priečne štvorcové plachty. Brigantína bola mimoriadne obľúbená najmä v 18. storočí v Britských kolóniách na Severoamerickom kontinente a hneď po Šalupe to bola druhá najobľúbenejšia loď. Používaná bola pre obchod, hliadkovanie, zásobovanie alebo na menšie námorné bitky. Taktiež bola veľmi obľúbená medzi pirátmi a pašerákmi. Brigantína bola údajne rýchlejšia a ľahšie ovládateľná ako Šalupa či Škuner. Brigantína mala rôzne veľkosti, ale všeobecne bola väčšia ako Šalupa či Škuner, no zase bola menšia ako Briga. Brigantína sa často zamieňa s Brigou, keď že v oplachtení sú si veľmi podobné, ale hlavný rozdiel je v spomínanom oplachtení, kde Briga má prevažne štvorcové plachty na oboch sťažňoch a menšiu vratiplachtu. Brigantína má zase výraznú a väčšiu vratiplachtu.

Čo sa týka CoAS, tak Brigantína je vynikajúca loď. Je to niečo ako Šalupa alebo Škuner, ale o niekoľko tried viac. Oproti tomu má Brigantína silnejší trup, silnejšiu výzbroj, väčší počet posádky, ale aj väčší nákladový priestor. A čo sa týka rýchlosti a obratnosti, tak je na tom rovnako, ak nie aj lepšie. Je to ideálna loď na prepadávanie lodí alebo pirátstvo, či ako ochrana pre obchodné lode. Ďalej je vhodná aj na pašovanie. Na obchodovanie to nie je úplne vhodná loď, na to sú lepšie lode. Ale poslúži aj na to, avšak treba počítať s menšou kapacitou nákladového priestoru. 

Brigantína je tiež štvrtá najrýchlejšia loď, podobne ako Lugger. 

Nákladový priestor: 1500

Počet diel: 16

Trieda: 4

Fleut

Fluita.jpg

Fluita alebo Flauta, sa používala zhruba od konca 16. storočia a bola prevažne používaná ako obchodná loď, ale využívala sa aj ako vojenská loď. Prevažne bola používaná Holanďanmi. Na svoju dobu mala "revolučnú" a pokročilú konštrukciu. Tvar trupu bol hruškovitý s plochým dnom a najširšia časť trupu bola vždy pod čiarou ponoru. Tým mala loď nákladový priestor veľmi nízko a nižšie ťažisko, čím sa dosiahla lepšia stabilita lode oproti Karake alebo Galeóne. Taktiež pri rovnakej nosnosti mala Fluita nižší ponor oproti Galeónam alebo Karakám, čo bola veľká výhoda v plytkých vodách. Je to veľká a dostatočne robustná loď pre dlhé námorné cesty, ale spoliehať sa na ňu v boji moc nejde. I cez to je to solidná loď, hlavne vďaka jej štíhlosti a veľkému nákladnému priestoru. Aj cez to všetko, je to stále obchodná loď, ktorá potrebuje ochranu za každých okolností.

Nákladový priestor: 3000

Počet diel: 18

Trieda: 4

Brig

Brig.jpg

Tak ako aj Brigantína, Šalupa alebo Galeóna, tak aj Briga je jedna z najznámejších lodí. Brigu spoznáš oproti Brigantíne veľmi jednoducho a to tak, že Briga má na oboch sťažňoch prevažne štvorcové plachty. Navyše, Briga je o niečo väčšia loď, to sa týka aj nákladového priestoru alebo počtu posádky. Teoreticky je o niečo málo pomalšia a menej obratnejšia ako Brigantína, keď že je o niečo väčšia, ale tie rozdiely ani nie je v podstate poznať. Briga je naozaj kvalitná loď, ktorá bola používaná obchodníkmi, ale aj ako vojenská loď a veľmi bola oblúbená medzi pirátmi, či pašerákmi naprieč Karibikom, či Severnou Amerikou. Ale tiež bola používaná na hliadkovanie, zásobovanie atď. V tejto hre to nie je ideálna loď na obchodovanie, keď že kapacita nákladu nie je najväčšia, ale ako ochrana pre obchodné lode je ideálna. Najlepšia je na prepadávanie lodí alebo pirátstvo, či pašeráctvo. A vďaka rýchlosti a obratnosti nebude problém dobehnúť žiadnu loď, prípadne rýchlo vypadnúť z bitky. 

Nákladový priestor: 1800

Počet diel: 16

Trieda: 4

Galeon

Galeon.jpg

Galeóna je určite najznámejšou lodnou triedou v histórií. Vzhľadom k úzkej Karavele, je Galeóna ešte robustnejšie a spoľahlivejšie plavidlo, slúžiace námorníkom už takmer 200 rokov. A boli to práve Španielské galeóny, čo prevážali zlato z nového sveta.

Galeóna sa vyvinula z Karaky a mala veľmi veľa variant, od bežných obchodných, až po rôzne po zuby ozbrojené vojenské verzie. V 17. storočí veľké vojenské galóny slúžili ako neskôr označované "radové lode." Táto Galeóna je čisto obchodná loď. Má veľkú kapacitu, celkom silný trup, a aj dokonca slušnú výzbroj. Ale za to rýchlosť a hlavne obratnosť je nič moc, takže určite treba aj ochranu, pretože ak ťa napadnú s loďami ako napr. Briga, tak veľmi rýchlo skončíš na dne. 

Nákladový priestor: 3400

Počet diel: 20

Trieda: 4

Pinnace

Pinnace.jpg

Pinnasa je pôvodne rýchla obchodná Holandská loď, ktorá vznikla v 17. storočí. Je to veľká a dostatočne robustná loď pre dlhé námorné plavby, ktorá unesie veľký náklad. Pinnasa sa nepoužívala len ako obchodná loď, ale existovali aj rôzne vojenské verzie, aj keď nie také veľké ako u Galeóny. Konštrukcia Pinnasy bola podobná ako u Fluity,čo malo za následok, že Pinnasa bola omnoho stabilnejšia loď ako Galeóna. Pinnasa je aj dobre vyzbrojená, ale zaostáva schopnosť manévrovať a tiež rýchlosť nie je najlepšia. 

Pinnasa je v tejto hre čisto obchodná loď. Oproti Galeóne je však celkovo na tom o niečo lepšie, čo sa parametrov týka, aj keď má o dve delá menej. Takže určite treba lode na ochranu, inak budeš veľmi lákavá a ľahká korisť pre pirátov alebo korzárov. Na obchodovanie je to však výborná loď, takže svoj účel plní na výbornú. Je vidieť, že Holanďania lode stavať vedeli.

Nákladový priestor: 4000

Počet diel: 18

Trieda: 3

Corvette

Corvette.jpg

Korveta bola navrhnutá ako vysoko ozbrojená, ľahká a rýchla loď. Kvôli slabému trupu sa nehodí na veľké bitky a relatívne malý nákladový priestor nie je vhodný na obchod, ale i cez to je schopná držať krok s ľahšími plavidlami a obchodnými loďami. Korveta sa skôr používa na hliadkovanie a eskortné misie, prípadne ako podpora v bitkách, či ako lode proti pirátom a pašerákom. Korveta pochádza zhruba z polovice, prípadne z konca 17. storočia, kde sa zmienka o Korvete ako bojovej lodi, objavila vo Francúzsku. 

V Sea Dogs je korveta rýchla a obratná loď so silnou palebnou silou. Je to čisto vojenská loď, takže na to má aj najlepšie využitie. Je to ideálna loď na prepadávanie lodí, pašovanie, či ako ochrana pre obchodné konvoje. A keď že je rýchla a obratná, tak nebude problém sa vysporiadať aj s menšími a obratnejšími loďami. Prípadne ich nebude problém chytiť alebo rýchlo utiecť z bitky ak bude treba. Síce má slabší trup a menší nákladový priestor, čo sa dá aj vylepšiť ešte, ale aj tak sa naozaj nehodí do bitky s veľkými loďami a taktiež moc koristi neunesie. Ale vyrovnávajú to iné výhody, prevažne spomínaná rýchlosť a obratnosť v kombinácii s dobrou výzbrojou. Čo sa veľmi hodí na pirátstvo a s touto loďou to bude úplne iný level. Korveta je tak zrejme najvyváženejšia bojová loď v hre, čo sa týka menších bojových lodí, ktoré sú v tomto zozname predtým. 

Korveta je tretia najrýchlejšia loď v hre, spoločne s unikátnou loďou - Brig Queen.

Nákladový priestor: 2250

Počet diel: 32

Trieda: 3

Heavy/War Galeon

War-Galeon.jpg

Vojenská Galeóna je vojenská verzia Galeóny, ktorá mala masívnejší trup a mala väčší počet diel. Existovali v rôznych veľkostiach od menších, až po veľké bojové lode s desiatkami diel a veľkým počtom posádky. V 17. storočí plnili funkciu ako neskôr označované "radové lode".

Čo sa týka CoAS, tak je to veľmi odolná a dobre vyzbrojená loď. Má silnejší trup ako Fregata, taktiež aj väčší nákladový priestor a väčší počet posádky. Avšak je to stále Galeóna a rýchlosť a obratnosť nie je teda najlepšia. Tu má Fregata navrch. Ale táto loď je úplne iná kategória. Zatiaľ, čo Fregata je čisto vojenská loď, ktorá je rýchla a obratná, aj keď na úkor slabšieho trupu, tak Vojenská Galeóna je skôr loď na obranu. Je to síce tiež vojenská loď, ale s Fregatou sa porovnávať rozhodne nedá. Je ideálna na ochranu obchodných konvojov alebo kolónií. Taktiež je aj vhodná na rabovanie kolónií, či ako podpora v námorných bitkách. Veľmi dobrá je aj ako obchodná loď. Stačí, keď naložíš nejakú muníciu a ostatné základné zásoby, tak stále ostane veľa miesta v nákladovom priestore. A má dostatočne veľký počet diel, aby si odstrašil rôznych pirátov alebo korzárov. Okrem veľkého počtu diel dokáže niesť aj veľmi silné delá, čo je ďalšie plus. Rozhodne to nie je loď na prepadávanie lodí. Ešte nejaké pomalšie lode sa dajú, ale na nejaké menšie, rýchle a obratné lode sa nechytá. Pre takéto lode sa môžeš stať ľahkou korisťou, ktoré ťa jednoducho vyradia z boja rýchlymi manévrami.

Nákladový priestor: 4650

Počet diel: 36

Trieda: 3

Frigate

Frigate.jpg

Fregata je zhruba stredne-ťažká, ale aj ľahká, rýchla a obratná loď určená pre námorné bitky. Fregaty sa veľmi často zúčastňujú bitiek a slúžia hlavne ako podpory pre najťažšie lode. Fregata bola všeobecne väčšia ako korveta, ale menšia ako neskôr označované radové lode. Aj keď nie vždy to bolo pravidlom, keď že niektoré fregaty boli aj veľké lode, ktoré sa skôr podobali na radové lode. Aj keď boli veľké a poriadne vyzbrojené, tak mali stále relatívne úzky a slabší trup, respektíve mali zachovanú ľahkú konštrukciu oproti radovým lodiam, ale kvôli veľkej výzbroji už neboli tak veľmi obratné a rýchle lode. Taktiež sa vedeli označovať takéto fregaty označovať aj ako ťažké fregaty. Všeobecne však boli Fregaty ľahkej konštrukcie a mali úzky trup. Tým boli rýchle a obratné oproti ostatným lodiam a pritom boli veľmi dobre vyzbrojené. Okrem podpory najväčším lodiam slúžili aj ako hliadkovacie a eskortné lode, ako ochrana pri obchodných konvojoch alebo proti pirátom. 

Čo sa týka CoAS, tak je to čisto vojenská loď, presne ako Korveta. Teoreticky je to niečo medzi korvetou a vojenskou galeónou. Je to naozaj kvalitná a v podstate aj takmer univerzálna loď. Je rýchla a obratná, má veľmi dobrú výzbroj, a aj celkom slušnú posádku. Nie je tak rýchla a obratná ako korveta, ale tieto parametre sú na veľmi dobrej úrovni. Navyše má silnejší trup, o niečo väčší nákladový priestor, a aj väčšiu posádku. Ale má aj nevýhody. Nemá moc veľmi silný trup a nákladový priestor je relatívne malý. Napríklad vojenská galeóna má v tomto navrch. Tá má aj väčšiu posádku, aj silnejší trup, aj väčší nákladový priestor, ale zase má menší počet diel a je menej rýchla a obratná. V podstate ako každá loď, tak v dobrých rukách a pri použití správnej taktiky, sa Fregata premení na skutočného zabijaka. V žiadnom prípade to nie je loď na obchodovanie. Je vhodná na pašovanie, na prepadávanie lodí, ako sprievod pre obchodné lode alebo aj rabovanie kolónií. Dá sa využiť aj v bitkách proti veľkým lodiam, ale radšej sa drž vzadu a nevystavuj sa priamej paľbe. Jej slabý trup moc nevydrží a skončíš na dne po pár salvách. Prípadne treba veľkým lodiam zničiť plachty, nabiť kartáče, vystreliť niekoľko sálv a hor sa na palubu. Fregata si dokáže poradiť aj s menšími loďami, ale na nejaké veľké manévre treba zabudnúť. V kombinácii s vojenskými galeónami a ťažkými fregatami, dokážeš vytvoriť silnú flotilu, ktorá je rýchla a vie dobre manévrovať. Fregata je veľmi dobrá vojnová loď, ale tiež má svoje limity, na ktoré netreba zabúdať. V dobrých rukách však poslúži na jednotku.

Nákladový priestor: 3000

Počet diel: 46

Trieda: 2

Lineship/Heavy Frigate

Lineship.jpg

Ako už z názvu vyplýva, tak táto loď je v podstate ťažká fregata. Má silnejší trup, väčší počet posádky, väčší nákladový priestor a má o desať diel viac. Aj keď už nie je taká rýchla a obratná ako fregata, tak stále je relatívne rýchla a obratná, avšak už je to tak akurát na hrane. Stále sa však s touto loďou dajú aj prepadávať lode, a ani sa nestratíš v bitke s menšími loďami. Ideálna je však proti väčším lodiam alebo na rabovanie kolónii. Tiež sa hodí aj na sprievod pre obchodné lode, ale aj pašovanie.  

Nákladový priestor: 4350

Počet diel: 56

Trieda: 2

War Ship

War-Ship.jpg

Táto loď je zase niečo medzi ťažkou fregatou a bojovou loďou. Oproti ťažkej fregate má silnejší trup, väčší počet posádky, väčší nákladový priestor a o desať diel viac. Samozrejme treba očakávať, že rýchlosť a hlavne obratnosť už je dosť slabá, takže táto loď je už len vhodná na prepadávanie kolónii, sprievod pre obchodné lode a pre veľké bitky. Dá sa využiť aj na pašovanie, keď že uvezie aj veľký náklad, ale z bitky sa dostaň čím skôr, respektíve, čo najskôr potop lode protivníka, aby ťa zbytočne neotravovali.

Nákladový priestor: 5000

Počet diel: 66

Trieda: 1

Battleship

Battleship.jpg

Bojová loď vhodná len do veľkých bitiek a na ničenie kolónii. Dá sa samozrejme využiť aj na pašovanie a zároveň všetko potopíš, čo pláva na hladine. Aj keď je to loď na veľké bitky a rabovanie kolónii, ale v rýchlosti a hlavne v obratnosti nečakaj zázraky. Avšak, čo sa týka odolnosti, tak trup má veľmi silný, taktiež veľký počet posádky, nákladový priestor a hlavne palebnú silu. V skutočnosti si mohli takéto lode dovoliť len tie najbohatšie štáty. Podľa neskoršieho štandardného klasifikovania lodí, by bola označená ako radová loď 2. triedy. Táto loď ako jedna z mála, sa dá vybaviť aj 42 librovými delami, čo sú najsilnejšie delá v hre, ktoré je možné na loď umiestniť.

Nákladový priestor: 5900

Počet diel: 80

Trieda: 1

 

Man o War

Ship-of-The-Line.jpg

Sú to najväčšie lode aké kedy človek postavil. Tieto lode tak isto dokázali postaviť len tie najbohatšie a najmocnejšie štáty a slúžili aj ako ukážka sily. Neskôr boli označované ako radové lode prvej triedy ako napr. slávna loď Victory admirála Horatia Nelsona. Tri delové paluby, na ktorých je viac ako 100 diel a jeho robustný trup je veľmi odolný. Táto loď so svojimi obrovskými rozmermi je samozrejme pomalá a neohrabaná, avšak palebná sila si poradí s kýmkoľvek, a preto sa tieto lode používajú len na veľké námorné bitky, bombardovanie pevností alebo ničenie kolónii. Táto loď sa dá tak isto vybaviť 42 librovými delami.

Nákladový priestor: 6800

Počet diel: 102

Trieda: 1

 


Unikátne lode

Unikátne lode získaš len po splnení konkrétneho questu/úlohy.


Soley Royal

SoleyRoyal.jpg

Táto loď je v podstate "vylepšený" Man o War a sú to takmer rovnaké lode, až na niekoľko parametrov. Soley Royal má o desať diel viac a tiež väčšiu posádku, zhruba o stovku mužov viac. Taktiež má však aj o niečo silnejší trup, vyššiu rýchlosť a lepšiu obratnosť. Čo pri tak veľkej lodi určite nie je na škodu. Avšak stále je to veľká, pomalá a neohrabaná loď, ideálna len do veľkých bitiek alebo na rabovanie kolónii. Táto loď je aj ľahko rozoznateľná od lode Man o War, má totiž aj unikátnu dekoráciu nie len trupu, ale aj plachiet. Táto loď sa dá tak isto vybaviť 42 librovými delami.

Nákladový priestor: 6800

Počet diel: 112

Trieda: 1

Brig Queen 

BrigQueen.jpg

V podstate je to dosť vylepšená Briga a je aj dizajnovo odlišná od pôvodnej Brigy. Má väčší počet diel, posádky, a aj väčší nákladový priestor. Taktiež má aj lepšiu rýchlosť a obratnosť. Je takmer rovnaká ako Briga Sea Wolf, akurát Briga Queen je celkovo o niečo málo lepšia, čo sa týka parametrov ako je o niečo silnejší trup, trochu väčšia posádka, rýchlosť a obratnosť. Ale sú to veľmi malé rozdiely. A ako u každej lodi, tak aj tu platí, že každá loď je iná a pokojne môžeš nájsť Sea Wolf aj parametricky lepší. Rozlíšiť od Sea Wolf sa dá iným náterom trupu a člnom na palube. Na svoju triedu je to však veľmi dobrá loď.

Brig Queen je tretia najrýchlejšia loď spoločne s Korvetou.

Nákladový priestor: 2000

Počet diel: 24

Trieda: 4

Brig Sea Wolf 

BrigSW.jpg

Tu platí to isté, čo som písal vyššie. Brig Queen je celkovo o niečo málo lepšia, čo sa týka parametrov ako je o niečo silnejší trup, trochu väčšia posádka, rýchlosť a obratnosť. Ale sú to veľmi malé rozdiely. A ako u každej lodi, tak aj tu platí, že každá loď je iná a pokojne môžeš nájsť Sea Wolf aj parametricky lepší. Rozlíšiť od Queen sa dá iným náterom trupu a člnom na palube.

Nákladový priestor: 2000

Počet diel: 24

Trieda: 4

 

Xebec

Xebec.jpg

Šebeka pochádza zo Stredozemného mora, pravdepodobne od Turkov. Používala sa zhruba od 16. do 19. storočia prevažne ako obchodná loď. Šebeka vychádza zo stredomorskej galéry, takže lode sú si veľmi podobné. Na Šebeke sa určitý čas používali aj veslá, hlavne počas bezvetria a vtedy mala loď prevažne latinské plachty (na obrázku). Ale postupným vývojom sa od vesiel upustilo a začali sa používať rahnové priečne štvoruholníkové plachty. Používali ju väčšinou Arabi, ale najčastejšie Berberi, čo boli piráti zo Stredozemného mora a pobreží Afriky. Na korme lode bývala väčšinou vybudovaná jednoduchá kajuta, ktorá bývala výrazne vysunutá dozadu, ale nemuselo to byť pravidlom. Nízky a úzky trup Šebeky umožňoval vysokú rýchlosť a obratnosť, a aj preto si ju obľúbili hlavne piráti, pašeráci, ale aj obyčajní kapitáni. Šebeka bola pravdepodobne hneď po galére najobľúbenejšou loďou pirátov v Stredozemnom mori, ale aj u pobrežiach Afriky.

Čo sa týka CoAS, tak je to naozaj veľmi rýchla a obratná loď. Šebeka je navyše druhá najrýchlejšia loď v hre. V Karibských vodách je to síce netradičná loď, ale na svoju triedu je to naozaj perfektná loď. Tá rýchlosť a obratnosť je neskutočná. Taktiež je aj veľmi dobre vyzbrojená, čo so spomínanou rýchlosťou a obratnosťou je obrovská výhoda. So Šebekou vymanévruješ každú loď, žiadna loď ti neutečie a teoreticky ani nedobehne. Nákladový priestor má na svoju triedu celkom dobrý. Nie je to nič extra, ale je väčší ako napr. u Brigy. Trup tiež nie je najsilnejší, ale je zase silnejší ako u Brigy. Stačí ak nebudeš ako terč na strelnici a Šebeka niečo vydrží. Pri jej rýchlosti a obratnosti by to však nemal byť problém. Takže celkovo je to veľmi dobrá loď. Určite je lepšia ako Briga a trochu tlačí na Korvetu. Šebeka je však nižšia trieda ako Korveta a má teda aj o niečo horšie parametre. Avšak vynahradzuje to rýchlosť a obratnosť. Ak teda oželieš aj horšie parametre a možno pre niekoho nie atraktívny dizajn, tak je to jasná voľba. Ešte nad tou korvetou by sa dalo uvažovať, ale pri výbere medzi brigou a šebekou nie je o čom diskutovať. Navyše, úloha na získanie tejto lodi je jednoduchá a krátka.

Šebeka je druhá najrýchlejšia loď v hre.

Nákladový priestor: 2000

Počet diel: 22

Trieda: 4

Corvette (War Dog)

bez-nazvu.png

Korveta bola navrhnutá ako vysoko ozbrojená, ľahká a rýchla loď. Kvôli slabému trupu sa nehodí na veľké bitky a relatívne malý nákladový priestor nie je vhodný na obchod, ale i cez to je schopná držať krok s ľahšími plavidlami a obchodnými loďami. Z pravidla sa korveta skôr používa na hliadkovanie a eskortné misie, prípadne ako podpora v bitkách, či ako lode proti pirátom a pašerákom. Korveta pochádza zhruba z polovice, prípadne z konca 17. storočia, kde sa zmienka o Korvete, ako bojovej lodi objavila vo Francúzsku. 

K tejto lodi netreba ani zrejme dlhý komentár. Táto korveta je oproti obyčajnej korvete úplne, ale úplne niekde inde. Má väčší nákladový priestor, silnejší trup, ale hlavne je omnoho, omnoho rýchlejšia a obratnejšia. Táto loď je mimochodom najrýchlejšia loď v hre! S touto kombináciou sa bude teda ťažko hľadať konkurent a takú obyčajnú fregatu alebo aj inú loď s kľudom strčí raz, dva do vačku. Avšak netreba sa radovať predčasne, pretože ťa čaká dosť náročná úloha, aby si túto loď získal. Túto loď by si mal nájsť pod menom War Dog.

Korveta (War Dog) je najrýchlejšia loď v hre!

Nákladový priestor: 3500

Počet diel: 32

Trieda: 3

Frigate (Arabella)

Frigate2.jpg

Táto loď je veľmi podobná Fregate alebo Korvete. V podstate je to taká ľahká fregata alebo ťažká korveta, ale keď že je to unikátna loď, tak parametrovo je na tom lepšie. Má o niečo lepší trup, väčší nákladový priestor, väčší počet posádky a taktiež je o niečo rýchlejšia a obratnejšia. Výzbroj ma rovnakú ako bežná Fregata, tým myslím kaliber diel, akurát táto Fregata ma menší počet diel o šesť kusov. Celkovo je to však dobrá loď a získaš hu po prejdení prológu za Petra Blooda. Aj keď je to unikátna loď, tak na začiatku to môže byť trošku problém uživiť. Alebo skôr budeš ťažšie zháňať posádku, keď že táto loď má zhruba až okolo 400 mužov. A na začiatku hry sa posádka niekedy verbuje ťažko aj do menších lodí, ale je to na tebe, či si hu necháš. Najlepšie je hu zakotviť u správcu prístavu a neskôr vyzdvihnúť, to je však na tebe.

Nákladový priestor: 3500

Počet diel: 40

Trieda: 3

Flying Dutchman

Arabela.jpg

Známy Blúdny Holanďan z filmu Piráti z Karibiku. Túto loď pozná zrejme každý fanúšik. V tejto hre je to veľmi, ale veľmi silná loď, ktorá sa azda vyrovná aj tým najväčším lodiam. Ak si fanúšik toho kraba alebo chobotničiaka Davyho Jonesa, tak to bude jasná voľba. Avšak získať túto loď je dosť náročné, takže ťa čaká dlhšia cesta. S touto loďou však známe "Bojíš sa smrti?" dáva úplne iný rozmer. 

Nákladový priestor: 3000

Počet diel: 52

Trieda: 2